28 Şubat 2014 Cuma

Gece Terörü ?!

Gece terörü nedir? 

Allahım bütün enteresan şeyler benimi bulur:)) Bi kere daha böyle bir dönemden geçmiştik....Kuzey gece 01:00 de kalkıp ağlaya ağlaya kendini salıncağından atar gibi bilinçsiz hareketler yapıyodu...Bazı geceler beni istemiyor, bazı geceler babasını istemiyordu...Uyku sersemi sanki uykudan çıkmamış bilinci kapalı idi.Doktorla bu konuyu konuştuğumda uyumadan önce sakinleştirici,uyku ilacı gibi bi ilaç vermişti adını yazmıyorum(tabi ben kullanmadım) Çünkü o küçücük bedene uyku ilacı sokmak neyin nesiydi...Zaten gerekmediğinde kullanmıyorum ..Çok kötü olduğunda,tıkandığında evet kullanıyorum....Zaten o doktoruda değiştirdim.Bilirsiniz anneler hep iyi,ilgili ve işinde uzman bir doktor arar arar durur...Allah'a şükür biz bulduk şu anki doktorumuzdan çok memnunuz, her açıdan......

Neyse gelelim konumuza...Gece terörü nedir ne değildir?İnternetten çokca araştırma yaptım.....
 
Gece terörü :

Uykunun belli bir bölümünde korku, çığlık ve hareketle kendini gösteren, saniyelerden birkaç dakikaya kadar sürebilen uyku bozukluğu gece terörü ya da uyku terörü olarak adlandırılır. (Ki Kuzeyde de çığlıkla uyanmalar vardı)

Ama tam olarak biz bunları yaşamıyorduk...Gece sabaha kadar sallıyorduk eşimde bende....1 saat kadar salona geçip dikkatini başka yöne vermeye çalışıyorduk....Bazende bıze yatak odasını gösteriyordu eliyle sanki bişey var da gitmek istemiyor gibi...
 
Sakinleştirmeye, hafif müzikle beraber uyutmaya başladık..Gece yatmadan önce tv'yi kapattım....Artık onu uykusunda korkatacak şeylerin hepsini ortadan kaldırdım....

Böyle böyle atlattık.... Tabi çok zor bi süreç...Gerçi ben gece terörü olduğuna inanmadım...Çünkü o doktora zaten güvenmiyordum....Kuzey'in bronşit başlangıcının sebebi de o doktor zaten....
Bu bir süreç di bizim için.....Adını koymadım ben...Diş çıkarma olabilirdi o dönem , belkide o gün bişeyden etkilendi ve onu görüyordu rüyasında....Kuzey'e bişey olduğunda hep acaba o gün ne yedi ne içti ne yaptı diye sorunu bulmaya çalışmaktan deneyim elde ettim....

Şu anda gene aynı sıkıntıyı yaşıyoruz.Gece 1-2-3-4 gibi kalkıp ağlayarak anne anne diyip duruyor..Bana hamağını gösterip dandini diyor....

Bu aralar gözden geçirdiğimde 1.Kuzey hasta oldu 2-Azı dişleri çıkıyor ....Büyük bi ihtimalle gene sıkıntısı var kuzumun yani gece terörü değil kanımca.....

Ama gece terörü yaşayan annelere tavsiyelerim var...

Öncelikle Çocuğunuzda uyku terörü varsa, endişeye kapılmadan, onu uyandırmaya çalışmadan bu halin geçmesini bekleyin. Tedavide, çok nadir durumlar dışında ilaç kullanmaya gerek olmaz.Ben kullamadım ve bu gibi ilaçları son çare olarak düşünyorum....
Nöbet esnasında kendisine zarar vermesini engellemeye yönelik önlemler alınabilir: Çevresinden kırılacak eşyaları kaldırmak, sivri köşeleri kapatmak, merdiven ve pencere varsa ulaşımını engellemek...vsvs....
Her gece aynı saatte olduğunu tespit edebilirseniz, o saatten önce uyandırmak suretiyle nöbetin önüne geçebilirsiniz. 
Asıl tedavi, altta yatan bir neden varsa, o nedenin ortadan kaldırılmak bence... 
Hastalık,o gün neler yaşadı,bir şey onu korkutuyormu vs vs....

Evlatlarımız bizim için çok önemli.Ve allah hepsine sağlık,huzur,mutluluk versin....Hasta olan çocuklarımıza şifa versin inşallah....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder