11 Eylül 2014 Perşembe

ANAOKULU İLKGÜN ..!!!

1 hafta boyunca Anaokulları araştırmaları ile geçti...Görüşmelere gittik...Eve yakın olması,menünün besleyici olması,öğretmenlerin tecrübeli olması,hijyenik olması vsvsvsvsvs bu liste uzadı da uzadı...Tabikii de her anne iyi bir okul ister çocuğuna hem maddi hem manevi olarak...Kuzey 32 aylık oldu ve Devlet okulları maalesef 36 aydan aşağı almıyor..Bu arada özel mi devlet mi? sorularının bolca kafamda olduğu bu dönemde mecbur özele göndermek zorunda kaldım....

Neyse sonunda bir yer içimize sindi ve bugün ilk denememizi yaptık:)

Ben gece çok heyecanlıydım..Güzel geçecek mi acaba ağlıyacak mı vsvsvsvs.Binbir soru ile uyudum...Normalde Kuzucan:) sabah 7-8 gibi kalkar :) ama bugün 10:00 da kalkası tuttu...Ve bende uyuyakalmışım:)Sonuç olarak sabah tanışma kaynaşma bölümü olmadan sınıfa girdi benim minik kuzucan:) Sabah çantamızı aldık mutluyduk okula gidiyoreeeeeeeee diye sevinç çığlıkları ile dayı ve teyzesi ile yola koyulmuştuk:) 5 dk geçmeden Kuzuuu tuvalette öğretmenle 'çişim geldi'' diye kan ter içinde ağlaya ağlaya öğretmenine 'sen git anne gel' diyerek girdim içeri:( Çişi yok zaten o belli annem yap dedim yapmadı...Noldu oğluşum neden ağlıyosun dedim...'Annecim ben eve gitcem.Dayımla teyzeme gitcem burda sıkıldım '' demesiyle annelik duygusallığımla başımdan kaynarsular aktı gitti.Bozuntuya vermeden anlatmaya başladım....
Neyse ikna olur gibi oldu dışarı çıktım ..Kapıyı açtı gel anne..girmicem anne...gitme anne...otur anne....ağlama...yere yatma...çığlık atma böyle sürdü gitti......Sadece o değil tabi:) bir kaç çocuk da ağla ağla annelerini bırakmak istemiyor...Bir yandan derinnnnnnnnn sorular kafamda Kuzuyu nasıl sakinleştiririm soruları vs. bir girdim bi çıktım.Kuzu da bi girdi bi çıktı...Bu böyle 2 saat devam etti.Hatta bi ara bahçede salıncağa bindi....

Açıkçası ''acaba daha küçük mü?,alıp eve mi götürsem?,seneyimi başlatsam?,yazık yavruma nasılda ağlıyor!! '' diye kara kara düşündüm..Ama ben anneyim dedim ben pes edersem o etmez mi? velhasıl oyun odasına gittik.Arkadaşımla takla attırdık çocuklara zıp zıp derken '' hadi oğlum eve gidiyoruz'' dedim....Bana '' sen git kuzey burda kal'' demezmi.....!! Böyle bir sinir geldi..İyi otur ben gidiyorum dedim gelmedi arkamdan bile.:) Sonra gene ağlayarak yanıma geldi....

Ve ilk günümüz böyle geçti....Bunların hepsi çok normal diyerek yarın gene sabah 8 de yollardayız....

İnşallah yarın daha güzel bir gün olur özellikle kuzucan için:)

Dipnot: İlk gün ne çocuktan ,ne kendinizden,nede okul idaresinden çok birşey beklemeyin....Çocuk normal olarak yeni bir alışma sürecinde kaygılar yaşıyacak......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder